Niemand nog een excuus voor slechte teksten
"Alles ging ongelofelijk snel: twee, drie dagen voor de eerste voorstellen, en de dag zelf mijn correcties. Na die eerste mailingcampagne stond mijn besluit vast: Schrijf.be wordt mijn vaste schrijfpartner."
Stadsgenoot Thierry Van Damme had bij onze copywriter een streepje voor, toen hij in mei 2007 bij Schrijf.be aanklopte. Zijn vraag: webteksten en verkoopsbrieven om Beatrunning op te starten.
Twee jaar later loopt zijn zaak als een trein. En is het tijd voor een nieuwe opdracht: een e-mailing die uitnodigt om zijn banner op websites te plaatsen, met 30 procent commissie als beloning.
Op het ritme van muziek
BeatRunning krijgt mensen in beweging zonder dat ze te hard van stapel lopen. En houdt ze in het juiste tempo, met de ideale beat. In geen tijd lopen ze vijf kilometer en verder. Op negen mp3-mixen voor negen weken training. Snelle muziek betekent: lopen. Daarna wordt er gewandeld. "Deze trainingsmethode valt goed in de smaak", weet onze Schrijfbe'er uit ervaring. "Mijn oudste dochter is fan van het eerste uur: zij loopt nu nóg altijd op de beats van Thierry."
Mailingcampagne schot in de roos
Hondenpoep, knellende schoenen, slecht weer? Met BeatRunning heeft niemand nog een excuus om niet te lopen. "En met Schrijf.be heeft niemand nog een excuus om slechte teksten te schrijven", vult Thierry Van Damme aan.
"De eerste mailingcampagne was een schot in de roos. Ik was nog maar net gestart, en kon een copywriter goed gebruiken. Want schrijven, daar heb ik geen kaas van gegeten. Even googelen, en ik kwam uit bij Schrijf.be."
Vertrouwen vanaf het eerste uur
Thierry Van Damme: "De website zag er indrukwekkend goed uit – nu nog altijd. En dat professionalisme boezemde mij genoeg vertrouwen in om een opdracht te plaatsen. Het resultaat was verrassend: korte, wervelende teksten, origineel en to the point. Na een paar kleine aanpassingen waren de teksten klaar voor publicatie.
En alles ging ongelofelijk snel: twee, drie dagen voor de eerste voorstellen, en de correcties werden nog dezelfde dag aangebracht. Na die eerste mailingcampagne stond mijn besluit vast: Schrijf.be wordt mijn vaste schrijfpartner."
Wilt u 30 procent van mijn omzet?
De focus van de tweede mailingcampagne raakt de ondernemer recht in het hart: "Wilt u 30 procent van mijn omzet?" Niemand is ongevoelig voor zo’n aanbod. Het is dan ook de perfecte onderwerpregel voor een e-mailing.
Thierry Van Damme: "Wedden dat bijna iedereen de mail open klikt? Want dertig procent commissieloon is een faire deal. Dat blijkt ook uit de respons op de campagne. Het is voor een ondernemer een kleine moeite om mijn banner op zijn website te plaatsen, en de opbrengst is groot.
Maar hoe goed je aanbod ook is, je moet het nog altijd verkocht krijgen.
En dan zijn de teksten van Schrijf.be onmisbaar."